پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119317
سليقه اي برخورد کردن با امر به معروف و نهي از منکر شيوه ديني و اسلامي نيست
تاریخ انتشار : 1393/08/01 16:53:44
نمایش : 1994
شيوه و شگردهايي که برخي طبق سليقه و نظر خود در امر به معروف و نهاي از منکر اعمال مي کنند شيوه رساله اي و ديني نيست و غيرقابل قبول است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از بام ايران خبر سيف‌الله مطلبي در جلسه شوراي امر به معروف روابط عمومي هاي استان امر به معروف و نهي از منکر را دو فريضه الهي دانست که نيازمند فرهنگ سازي براي اجرايي و عملياتي کردن آن طبق مدل اسلامي و شرعي است.

مطلبي بيان داشت: اولين و مهمترين موضوع در اجراي امر به معروف و نهي از منکر شناخت و معرفت نسبت به خود و اين فريضه است.

وي ضمن انتقاد از سليقه اي برخورد کردن در اين زمينه تاکيد کرد: شيوه و شگردهايي که برخي طبق سليقه و نظر خود اعمال مي کنند شيوه رساله اي و ديني نيست و غيرقابل قبول است.

مطلبي امر به معروف و نهي از منکر را اصلي مورد قبول در همه اديان دانست و تصريح کرد: اين اصل در اسلام کامل شد و مانع منسوخ شدن دين اسلام و بازگشت به دوران جاهليت شد.

وي با بيان اينکه اعمال و حرکات فردي، اجتماعي و خانوادگي ما بايد طبق اصول ديني و شرعي و عقلي باشد بيان داشت: متاسفانه برخي از آداب و رسوم ما نظير مراسم شادي و عزا طبق الگوهاي غربي شده و منجر به مردم آزاري مي گردد.

مطلبي تاکيد کرد: بايد معرفت و آگاهي مردم نسبت به لزوم احياي فريضه امر به معروف و نهي از منکر بالا رود.

وي گفت: تمام دستگاه ها بايد نسبت به تشکيل شوراهاي امربه معروف و نهي از منکر اهتمام داشته باشند و برنامه هاي آموزشي و فرهنگي متنوعي را براي احياي اين فريضه اجرا کنند و با کار فکري و فرهنگي و اهتمام در تذکر لساني اين مهم را انجام دهند.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html